Jump to content

[Topic Unique] Carte graphiques ATI AMD


Recommended Posts

Radeon HD 7970

 

 

la nouvelle carte de amd fait l'unanimité : c'est une bombe et niveau conso c'est du jamais vu alors qu'elle lamine la gtx580.

 

Moi j'attend juste la sortie de la série 7XX de NVDIA avant de m'avancer sur l'une de cartes ;)

 

Mais NVDIA a toujours une longueur je pense ^^, on vera sa d'ici peut =)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

AMD se prépare pour les nouveaux jeux, après les 12.11b4 qui améliorait considérablement les perf pour la serie hd7xxx, voila de nouveau pilote en beta8 et cap:

http://www.guru3d.com/files_details/amd_catalyst_application_profile_12_11_cap1_download.html

http://www.guru3d.com/files_details/amd_catalyst_12_11_beta_download.html

 

En gros:

Max Payne 3 (DX9): Resolves light reflection corruption in single GPU mode

Far Cry 3: Improves CrossFire performance

Hitman Absolution: Improves Anti-Aliasing performance for single GPU configurations

Sniper Elite 2 – Resolves the flickering encountered when pressing Alt + Enter in CrossFire configurations

Crysis 3: Improves CrossFire performance and fixes corruption

Devil May Cry 5: Improves CrossFire performance

WarFrame: Improves CrossFire performance

Carrier Command: Gaea Mission: Resolves single GPU corruption when enabling Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center

 

 

Improves CrossFire scaling for Planetside 2

Improves performance up to 5% in Max Payne 3

Includes single GPU performance updates for Far Cry 3

Resolves the Skyrim lighting issue (missing a lighting pass) for the AMD Radeon HD 7900 Series [secondary problem from b7 fix]

Resolves the hang encountered playing Dishonored on the AMD Radeon HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 Series

AMD Catalyst 12.11 CAP1 (should be used in conjunction with AMD Catalyst 12.11 Beta8)

 

Pour moi toujours des problème de perf sous f1 2012 depuis que codemaster à tout foutu en l'air avec ses maj.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Un nouveau pilote pour FarCry3:

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst1211betadriver.aspx

  • Improves performance in Far Cry 3 (up to 25% with 8xMSAA, SSAO enabled @ 1600p, and up to 15% with 8xMSAA, HDAO enabled @1600p) (AMD Catalyst 12.11 CAP2 must also be installed)
  • Resolves a sporadic system hang encountered with a single AMD Radeon HD 7000 Series GPU seen on X58 and X79 chipsets.
  • Resolves an intermittent hang encountered with AMD Radeon HD 7000 Series GPUs in a CrossFire Eyefinity setup.
  • Resolves image corruption found in certain DirectX 9.0c titles
  • Resolve missing fonts issue in XBMC
  • Resolves no video issue found in Media Player Classic Home Cinema when using full or half floating point processing
  • Resolves stability issues found in the previous AMD Catalyst 12.11 Beta8 driver for Linux
  • For users experiencing issues with HDMI Audio under Ubuntu 12.04, users should try installing the “dkms-hda - 0.201211291615~precise1” package from https://code.launchpad.net/~ubuntu-audio-dev/+archive/alsa-daily/+packages and reboot; this will resolve the HDMI Audio issue found in Ubuntu 12.04
  • AMD Catalyst 12.11 CAP2 has just been released, and should be used in conjunction with AMD Catalyst 12.11 Beta11
    • Improves Far Cry 3 performance for single GPU configurations with AA enabled

Link to comment
Share on other sites

- X1900gt

- X1900gt V2

- X300 le seul qui à déconné aprés un mois

- HD4890 oc

- HD4670

- HD5750

- hd4850 en cross

- hd6870 en cross

 

Aucun gros soucis avec ces cartes, à part un ou deux drivers en 6ans qui plane.

 

Parfois ca peut venir de windows, une fois j'ai du formater pour avoir l'accès au CCC.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

J'aimerai mettre un autre système de refroidissement sur ma HD 7970 Sapphire. Je pensais à ca avec des ventilos pas très bruyants. Il y a aussi les arctics mais ca ma l'air de faire pas mal de bruit. Vous en pensez quoi ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut 

 

Une question je dois remplacer ma HD4890 vieillissante, j'étais parti sur une 7970 mais il semblerait que AMD prépare des nouveautés pour octobre, nom de code Hawai ? Quelqu'un a suivi un peu l'actualité la dessus ? 

Link to comment
Share on other sites

Ok merci du conseil Zorg ;) en fait j'ai moyen de ramener la cg dans pas longtemps (ça m'évite les fdp trop chère et les taxes aléatoires) mais bon si y a du nouveau d'ici la fin du mois, j'attendrais surtout que les prix risquent de baisser

Link to comment
Share on other sites

je ne sais pas trop, mais une 7950 bien overcloocké marche aussi bien qu'une 7970 pour bien moins chere

 

Et la quasi totalité des 7970 accepte le bios de la Ghz sans toucher au Vcore et là...cia bella toutes les 7950  :P

 

Mais si j'avais la possibilité d'en ramener une, je prendrais une GTX770. Juste pour l'avantage indéniable consommation/chauffe.

Link to comment
Share on other sites

  • Fly unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.